-35 graden, 5 sterren en donkere wolken :) - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Syl Bogers - WaarBenJij.nu -35 graden, 5 sterren en donkere wolken :) - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Syl Bogers - WaarBenJij.nu

-35 graden, 5 sterren en donkere wolken :)

Door: Syl

Blijf op de hoogte en volg Syl

17 Maart 2015 | Australië, Dunsborough

De zomer komt hier een beetje ten einde, we hebben nu 3 dagen regen gehad dat veroorzaakt wordt door de cycloon in het noorden van Australie. No worries, het zijn maar regenbuien en het maakt mijn vakantie hier niet minder geweldig. Op het moment straalt mijn leven namelijk! Ik ben lekker aan het werk bij de ijscobar en heb 2 dagen meegeholpen in de fabriek. Al het ijs wordt handgemaakt en t is fckng koud in de vriezer daar!!
Daarnaast is het meest toffe wel dat ik gisteravond voor het eerst in een 5 sterrenrestaurant heb gewerkt.. Super luxe en ik heb veel te leren, fijne is dat de manager het mij ook wilt leren en niet verwacht dat ik alles al weet en kan. Wat het werken heel erg fijn maakt. Ik doe gewoon super hard mijn best, want het is de gaafste job die ik hier heb! Ik was niet echt meer opzoek, bij de ijscobar willen ze me namelijk 5 dagen geven. Alleen had een collega van het beachcafe mij aanbevolen bij de manager van het sterrenrestaurant. Ik heb deze en volgende week nog een paar trial avonden, maar ik was amazing op mijn eerste avond. Het aller leukst vind ik nog wel dat ik daar zo onwijs veel kan leren en als de manager klaar met mij is, dan ben ik de perfecte serveerster. Het is amazing hoe perfectionistisch ze zijn. Alle tafelkleden moeten perfect liggen, tussen het servet en mes en vork moet precies 4 vingers ruimte zijn. Alle peper en zout stelletjes moeten op een bepaalde vouw van het tafellaken staan, het pepermolentje links, het zout molentje rechts. Ik leer hoe ik moet in serveren en ik moet de menukaart kennen en hoe het wordt bereid, want als ik het aan tafelbreng word er verwacht dat ik een kleine uitleg kan geven. Donderdsag heb ik mijn tweede dag, ik begin dan 2 uur voor openingstijd en krijg dan een uitgebreidere uitleg. Ik heb er zin in!
Voor nu zit ik lekker in het hostel, de hele menukaart uit te pluizen en de kooktechnieken op te zoeken op google.

Ik vergeet zeker niet om vakantie te vieren! De vrije dagen heb besteed ik op het strand of met mijn vriend uit Perth.
Vorige week heb ik een super gave dag gehad met 3 vrienden uit het hostel. We zijn met mijn cutie car 85 km naar t zuiden gereden, naar een super mooi strand die bekend staat om de resten van de jetty die er jaren geleden lag. Na een wandeling kwamen we terug op het strand en zagen enorme zwarte beesten vlak bij het strand zwemmen. Dichterbij gekomen zagen we dat het enorme pijlstaartroggen waren van wel een meter breed! Enorm spectaculair! Er waren nog wat anderen en we hebben de roggen kunnen voeren,wow..
Het was pas ochtend en we zijn langzaam richting het noorden gereden, door de bossen. Het is zo prachtig daar! We zijn een stuk off road gegaan (arme auto..) wat de meest mooie tocht was, midden door de bossen. Er staken zo maar even 2 struisvogels over, konden onze ogen niet geloven.
De volgende stop was bij Contos spring, nog een strand, maar dan met mega hoge golven! Ik heb een foto op mn Insta staan. Het ene moment kon je staan en het volgende moment kwamer een huis van een golf op je af en dreef je ineens 4 meter boven de bodem. Met mijn waterproof camera heb ik geweldige foto's kunnen maken.
Het was een van de meest geweldige dagen, ik begin me echt thuis te voelen in Australië. de woorden studie inschrijvingintrekken, residents, second year visa zijn al gevallen.
Dat voor later, ik mag echt van geluk spreken met wat ik allemaal wel niet mee maak hier en wat ik allemaal wel niet voor elkaar heb.

-Voelt zich gelukkig, in Australië

  • 18 Maart 2015 - 13:21

    Sabine:

    Hey sylvaine,

    Potverdomme wat ben ik jaloers!!!! Wat een gave dingen maak jij allemaal mee. Bah! Je arbeidsethos is nog steeds volop aanwezig en ja, genieten is natuurlijk ook belangrijk. ;)
    Pijlstaartroggen??? Damn!!!! En heb jijzelf ook gereden?? Hoe gaat het met je Engels? Merk je al dat dat beter gaat?
    Maar het mooiste lijkt wel, dat jij jezelf leert kennen... ( is ook studiewaardig!! ) en dat is "nu" perfect voor jou!! ( lijkt mij )
    Ik lees je verslagen met plezier... :) ik ben heel erg trots op je! You kick ass. ( niet in het echt doen hé )

    Hier in NL begint de lente te komen... ook fijn!!

    IK kijk uit naar je volgende verslag!!
    ENJOY!!!

    Gr. Sabine


  • 18 Maart 2015 - 18:34

    Gene:

    Wow! Super om zo je verslagen te lezen!! Een ding weet ik zeker, als ik het geld heb kom ik je opzoeken!!
    heel veel plezier daar!! En ik kijk uit naar je foto's en je verslagen!! :D
    xxxx

  • 20 Maart 2015 - 04:58

    Richard:

    Super!! Lekker daar blijven voorlopig. Terug komen kan altijd nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Dunsborough

Australia

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2015

The eastcoast!!

26 Juli 2015

Sharkbay-Pilbarra 4500 km verder!

04 Juli 2015

On the road again!!

04 Mei 2015

Storm in paradise

24 April 2015

Study cancelled, hostel verlaten, enjoying life
Syl

Actief sinds 30 Dec. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 6141

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 30 Juni 2016

Australia

Landen bezocht: