On the road again!! - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Syl Bogers - WaarBenJij.nu On the road again!! - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Syl Bogers - WaarBenJij.nu

On the road again!!

Door: Syl

Blijf op de hoogte en volg Syl

04 Juli 2015 | Australië, Kalbarri

Na 4 maanden in Dunsborough en Yallingup is t tijd om verder te reizen, de zon achterna richting het noorden. Na heel veel gedoe met de auto, botsing, auto totalloss (niet onze fout) wachten op oordeel van verzekering, nieuwe auto uitzoeken en klaar maken voor de reis, konden we dan eindelijk gaan afgelopen week!!
Bij de ouders van mijn vriend hebben we de tent op het dak van de auto gemonteerd en met 3 jerrycans vol benzine, 2 reservebanden en een boel ander spul voor off roaddriving zijn we donderdag gaan rijden.
Vanaf het noorden van Perth zijn we over de Indian Ocean Drive gaan rijden waar we aan het einde van de dag een prachtige slaapplek gevonden hebben. We zijn een 4w drive weg opgereden en kwamen zo uit op het strand en met onze geweldige nieuwe auto kunnen we daaroverheen rijden! Er zwom een dolfijn een paar meter van het strand en daar vlakbij vonden we onze eerste overnachtingsplek.
Gister zijn we verder gereden, langs Leeman richting Geralton waar we een wat langere stop gemaakt hebben en uiteindelijk Kalbarri. Daar kwamen we tegen het eind van de middag aan en met een kleine omweg langs de kliffen hadden we prachtig uitzicht over de oceaan. Het is walvistijd en dat was te merken! Want zover we konden zien zagen we water de lucht in worden gespoten en met mijn verrekijker konden we de staarten in het water geslagen zien worden. En voor zover dat nog niet geweldig genoeg was zagen we een walvis zelfs uit het water springen!!
Op dit moment staan we op een parkeer-rustplek met onze tent in de bush, gisteravond hebben we een prachtige zonsondergang gehad met Venus en Jupiter stralend aan de hemel.
Vanochtend hadden we wat oponthoud omdat de tent helemaal nat was van de mist, was overigens een prachtig gezicht met de dauw op het gras (en spinnenwebben ^^)
Vandaag gaan we onze eerste lange off road trip maken naar Steep Point, het meest westerlijke punt van het Australische vaste land. Het is een rit midden door dr zandduinen dus de banden spanning gaat lager dan 20 psi moeten zijn om niet vast te komen zitten.
Steep point ligt net onder Shark Bay ong 700-800 km ten noorden van Perth, het duurt ook niet lang meer voor we de tropische zone in gaan :D
Volgende verslag volgt snel nu ik weer aan t reizen ben.
Ciao!

• 05 Juli 2015 - 01:36

Michael :

Leuk om je weer te volgen tijdens je trip. Wordt een reis om niet te vergeten denk ik.
    Jullie zijn iig goed voorbereid