Storm in paradise - Reisverslag uit Yallingup, Australië van Syl Bogers - WaarBenJij.nu Storm in paradise - Reisverslag uit Yallingup, Australië van Syl Bogers - WaarBenJij.nu

Storm in paradise

Door: Syl

Blijf op de hoogte en volg Syl

04 Mei 2015 | Australië, Yallingup

Australië is niet het land van de eeuwige zonneschijn, das nu wel duidelijk! Afgelopen dagen hebben we enorme regenbuien gehad en gisteravond echt mássive onweersbuien! Als t hier stormt gaat t er hard aan toe, das dus winter!! Hier in t zuidwesten heb je niet zo vaak cyclonen, gelukkig. Dus ik kan tot nu toe nog met een gerust hart genieten van al dat natuurgeweld.
Op de dagen dat k niet buiten de deur werk, werk ik hier op de ranche. Ik ga mee op buitenritten, maak de paardjes rijklaar en zet ze 's avonds in hun enorme 'nachtwei' de wei waar ze overdag staan is namelijk ook niet klein.. Best gaaf gezicht, paarden die over zo'n enorm veld galopperen en overal zie je kangaroos ervandoor hupsen.
Er zitten hier onwijs veel kangaroos, zodra je tegen de avond een weiland ziet zitten er vaak tientallen, ben ook maar gestopt met tellen hoeveel t er zijn!
Verder werk ik nu nog steeds bij het vijfsterren restaurant waar ik inmiddels helemaal ingewerkt ben, het is echt ontzettend leuk om te werken met collega's die zo gepassioneerd zijn voor de horeca. En omdat we zo'n intensieve servise hebben, leer je de gasten ook een beetje kennen en zij mij. Al moet k zeggen dat het inmiddels wel saai is om voor de 1000x keer te vertellen dat ik uit oost Nederland kom, 'ja bij de duitse grens' 'Oh u kent iemand uit Amsterdam? Ja daar woon ik wel dichtbij' xD leuker is het verhaal van de gasten die ook van over de hele wereld komen. Ik had laatst een echtpaar uit Spanje die helemaal blij was dat we 'Toothfish' op het menu hadden staan en vervolgens een dubbele portie wilde.
Sommige gasten komen gewoon uit Perth, al zit daar ook een leuk verhaal aan. Vorige week ben ik met Russel, mijn huisgenoot, voor anderhalve dag naar South Yundrup geweest waar zijn ouders wonen. Ik kan je zeggen, er is daar niets. Russel had de auto mee naar t werk, dus ik zat daar behoorlijk vast. Na rondgedwaald te hebben kwam ik terecht bij het 'shoppingcentre'. Stel daar alsjeblieft niets bij voor.. Het is een pub, farmacy en niet te vergeten een alcoholzaak. Het vrouwtje van de apotheek kon mij vertellen dat er 2 bussen per dag gaan naar Mandurah, een groter plaatsje in de buurt. Maar ik had de ochtendbus dus lang en breed gemist..
Ik raakte aan de praat met een ouder echtpaar en zij wilden mij wel een lift geven! Yes! Nadat zij hun boodschapjes hadden gedaan zijn we naar hun huis gelopen. De conversatie kwam echt opgang toen ik vertelde dat ik bij Cape Lodge werk (5* restaurant) daar waren zij namelijk meerdere malen geweest en ze vonden het geweldig! Bij hun huis aangekomen was t ook duidelijk dat ze het konden betalen. Het huis lag aan het riviertje, met een heus barbeque terras en zwembad in de tuin, een geweldig mooi, modern huis en een bak van een auto op de oprit. Had ik dat toch ff goed getroffen :) na een kop thee hebben ze midden in het centrum van Mandurah afgezet. Ook wel klein Venetië genoemd. Klein schattig plaatsje onder Perth met wat meer entertainment dan South Yundrup. Leuke dag gehad daar en aan t eind van de dag weer opgepikt door mn huisgenootje :)

Naast restaurant is het ook een resort, super tof om serieus in een Australië is niet het land van de eeuwige zonneschijn, das nu wel duidelijk! Afgelopen dagen hebben we enorme regenbuien gehad en gisteravond echt mássive onweersbuien! Als t hier stormt gaat t er hard aan toe, das dus winter!! Hier in t zuidwesten heb je niet zo vaak cyclonen, gelukkig. Dus ik kan tot nu toe nog met een gerust hart genieten van al dat natuurgeweld.
Op de dagen dat k niet buiten de deur werk, werk ik hier op de ranche. Ik ga mee op buitenritten, maak de paardjes rijklaar en zet ze 's avonds in hun enorme 'nachtwei' de wei waar ze overdag staan is namelijk ook niet klein.. Best gaaf gezicht, paarden die over zo'n enorm veld galopperen en overal zie je kangaroos ervandoor hupsen.
Er zitten hier onwijs veel kangaroos, zodra je tegen de avond een weiland ziet zitten er vaak tientallen, ben ook maar gestopt met tellen hoeveel t er zijn!
Verder werk ik nu nog steeds bij het vijfsterren restaurant waar ik inmiddels helemaal ingewerkt ben, het is echt ontzettend leuk om te werken met collega's die zo gepassioneerd zijn voor de horeca. En omdat we zo'n intensieve servise hebben, leer je de gasten ook een beetje kennen en zij mij. Al moet k zeggen dat het inmiddels wel saai is om voor de 1000x keer te vertellen dat ik uit oost Nederland kom, 'ja bij de duitse grens' 'Oh u kent iemand uit Amsterdam? Ja daar woon ik wel dichtbij' xD leuker is het verhaal van de gasten die ook van over de hele wereld komen. Ik had laatst een echtpaar uit Spanje die helemaal blij was dat we 'Toothfish' op het menu hadden staan en vervolgens een dubbele portie wilde.
Sommige gasten komen gewoon uit Perth, al zit daar ook een leuk verhaal aan. Vorige week ben ik met Russel, mijn huisgenoot, voor anderhalve dag naar South Yundrup geweest waar zijn ouders wonen. Ik kan je zeggen, er is daar niets. Russel had de auto mee naar t werk, dus ik zat daar behoorlijk vast. Na rondgedwaald te hebben kwam ik terecht bij het 'shoppingcentre'. Stel daar alsjeblieft niets bij voor.. Het is een pub, farmacy en niet te vergeten een alcoholzaak. (Australiers zijn namelijk best wel alcoholisten..) Het vrouwtje van de apotheek kon mij vertellen dat er 2 bussen per dag gaan naar Mandurah, een groter plaatsje in de buurt. Maar ik had de ochtendbus dus lang en breed gemist..
Ik raakte aan de praat met een ouder echtpaar daar en zij wilden mij wel een lift geven! Yes! Nadat zij hun boodschapjes hadden gedaan zijn we naar hun huis gelopen. De conversatie kwam echt opgang toen ik vertelde dat ik bij Cape Lodge werk (5* restaurant) daar waren zij namelijk meerdere malen geweest en ze vonden het geweldig! Bij hun huis aangekomen was t ook duidelijk dat ze het konden betalen. Het huis lag aan het riviertje, met een heus barbeque terras en zwembad in de tuin, een geweldig mooi, modern huis en een bak van een auto op de oprit. Had ik dat toch ff goed getroffen :) na een kop thee hebben ze midden in het centrum van Mandurah afgezet. Ook wel klein Venetië genoemd. Klein schattig plaatsje onder Perth met wat meer entertainment dan South Yundrup. Leuke dag gehad daar en aan t eind van de dag weer opgepikt door mn huisgenootje :)
De echte grachteb van Mandurah heb ik niet gevonden omdat k dacht dat k verdwaald was en ben omgekeerd.. Komt volgende keer vast wel!

Loves from paradise!!
X Syl



  • 08 Mei 2015 - 21:59

    Welmoed:

    Wat fijn om te zien dat het goed met je gaat ,
    Maar dat had ik net ook al gemerkt op FaceTime
    We beginnen je al aardig te missen , kom in juni
    maar mooi een paar nachtjes Logeren om al je
    verhalen te vertellen .
    Veel plezier op je outback Tour

  • 08 Juni 2015 - 17:55

    Linda:

    Hi Syl,

    Hoorde gisteren dat je in Nederland bent geweest. Jammer dat ik je niet heb gezien. Ik hoop dat je leuke dagen hebt gehad!

    Groet,
    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Yallingup

Australia

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2015

The eastcoast!!

26 Juli 2015

Sharkbay-Pilbarra 4500 km verder!

04 Juli 2015

On the road again!!

04 Mei 2015

Storm in paradise

24 April 2015

Study cancelled, hostel verlaten, enjoying life
Syl

Actief sinds 30 Dec. 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 6114

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 30 Juni 2016

Australia

Landen bezocht: