South west Australia. Met de oceaan als achtertuin - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Syl Bogers - WaarBenJij.nu South west Australia. Met de oceaan als achtertuin - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Syl Bogers - WaarBenJij.nu

South west Australia. Met de oceaan als achtertuin

Door: Syl

Blijf op de hoogte en volg Syl

20 Februari 2015 | Australië, Dunsborough

Sinds vorige week zondag zit ik in Dunsborough, klein plaatsje 3 uur rijden onder Perth. Ik ben er voor een deel met de trein gekomen. Vanaf Perth vertrekt er 1 trein naar een stuk naar t zuiden en er rijden wat sort of treinen rond de city, verder moet je maar n bus verbinding vinden.. Alles bij elkaar is het de meest geïsoleerde stad op aarde..
Zondag avond aangekomen bij het hostel een heerlijke avond gehad met de andere backpackers. Het is een hostel aan het strand, het uitzicht is geweldig, de zon schijnt meestal. Ik zit zeker niet verkeerd!
Maar toen was het dus tijd om een job te vinden, druiven plukken kan, maar dat betaalt niet super goed en je kan maar een paar uurtjes per dag werken.. En, je hebt een auto nodig.. Dus dat was de volgende stap! Ik heb mijn eerste autootje gekocht! Een super cutie mazda 121 van Remon en Mardie. Ik kon met 2 jongens terug rijden naar Perth, sjans gaat goed tot nu toe hahaha. En vanuit daar ben ik terug gereden naar Dunsborough. Het links rijden valt ontzettend mee! Enige is dat de richtingaanwijzer aan de andere kant van het stuur zit, dus in het begin gingen mijn ruitenwissers telkens aan als ik af wilde slaan xD.
De afgelopen dsagen ben ik opzoek gegaan naar werk, wat voor mij niet snel genoeg gaat, maar ik moet maar een beetje geduld hebben..
Gelukkig had ik vandaag mijn eerste werkdag in Australië! Vanochtend ging mijn wekker om 4:11, Op naar de vineyards! Het was nog donker.. De weg gaat midden door de natuur, geen landtaarnpalen oja er zitten hier kangaroos!!! Met 4 andere meiden ben ik naar de vineyard gereden en ja ik heb kangaroos gezien! Een sprong zo de weg over, gelukkig heb ik er geen aangereden. De meesten overleven het wel, maar he, mijn cutie car is volgens mij niet super kangaroo proof.
De dag was geweldig, de omgeving even better en het is best leuk werk! Lekker in het zonnetje (need lots of sunscreen here!) muziekje erbij en lekker bezig zijn. Om bij terug komst lekker een duik te nemen in de oceaan.
Voor nu heb ik nog geen vaste baan, maar ik zit hier nog geen week en ik kan al af en toe druiven plukken dat ook geldt voor mijn second year visa.

Life's good down under

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Dunsborough

Australia

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2015

The eastcoast!!

26 Juli 2015

Sharkbay-Pilbarra 4500 km verder!

04 Juli 2015

On the road again!!

04 Mei 2015

Storm in paradise

24 April 2015

Study cancelled, hostel verlaten, enjoying life
Syl

Actief sinds 30 Dec. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 6119

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 30 Juni 2016

Australia

Landen bezocht: