Nog even relaxen, klaarmaken voor het échte werk - Reisverslag uit Perth, Australië van Syl Bogers - WaarBenJij.nu Nog even relaxen, klaarmaken voor het échte werk - Reisverslag uit Perth, Australië van Syl Bogers - WaarBenJij.nu

Nog even relaxen, klaarmaken voor het échte werk

Door: Syl

Blijf op de hoogte en volg Syl

12 Februari 2015 | Australië, Perth

Al een paar hete dagen verder, is het vandaag minder warm en bewolkd. Jammer voor de foto's maar wel fijn dat het iets beter uit te houden is voor de lange wandelingen.
Gister heb ik heerlijk gerelaxed op het strand en ben ik iets meer gaan uitzoeken over wat ik verder wil. Ik ben gaan kijken naar baantjes en hostels om te verblijven. As zondag ga ik met de bus naar Dunsborough, dik 3 uur reizen. Het is een schattig klein plaatsje in de omgeving van Margareth River, waar veel wijnvelden te zijn. Hier hoop ik snel een baan te vinden, als je namelijk 3 maanden werkt buiten de stad, kan je je visum verlengen met nóg een jaar. Dat jaar kan je er meteen aan vast plakken, maar ik zou ook over een aantal jaar terug kunnen keren.
Deze tijd van het jaar is perfect voor het druiven plukken voor de wijn en aangezien de meeste wineries ook een restaurant hebben, kan ik daar waarschijnlijk ook aan het werk
Vandaag ben ik naar Kings Park geweest, een enorm park net onder het centrum van Perth. En het is dat je de snelweg hoort, maar anders heb je het idee dat je midden in de natuur staat. Het is een geweldig mooi park, met een botanische tuin enzo. Echt heel anders dan een gewoon stadspark die je in Europa tegenkomt. Overal ruik je de geur van de exotische bomen en schrik je je wild van de vreemde vogels (letterlijk) die uit de struiken springen. Echt een park waar je een dag je prima kan vermaken. (Vervelend als je lunchpauze maar n uur is... :p)
Morgen staat Fremantle op het programma, een schattig havenstadje aan Perth vast met op vrijdag tot en met zondag markten en zaterdag ga ik (ovb) naar Rottnest Island, een eiland met prachtige stranden en je kan die het best verkennen met de fiets. (Whoaaaa vol gassss!!) Het schijnt een autovrij eiland te zijn (al rijdt er wel één bus.. xD) waar veel wilde natuur en dieren zijn. Én met wat geluk zijn er dolfijnen te zien aan het westen van het eiland.
Dat voor later ;)
Weltrusten allemaal!
Liefs uit het zonnige Perth Syl

• 12 Februari 2015 - 20:32

Paul Geurtsen:

He gaaf! hoop dat je dolfijnen ziet.
    en lekker tussen de wijn?
    veel plezier.
    wij gaan over een week naar de kou op wintersport...
    ook leuk, maar toch
    groet, Paul